Vals ziektebeeld

De zwaarste periode was eindelijk door ! Wat mij vanaf het begin ferm opviel was het feit dat ik geen enkel pijntje meer voelde in mijn lichaam , zelfs na een inspanning kon ik zonder puffen verdergaan …

‘K snapte het allemaal nie zo goed ! Maandenlang van de ene dokter naar de andere , massaal veel onderzoeken en allerlei bloedafnames … Ik geloofde het dan nog ook , en ik heb anderen mij een ziektebeeld laten opdringen dat helemaal niet het juiste was !! Mijne frang begon zo stillaan te vallen . Ik liet het gewoon stilletjes zijn gang en doorstond de activiteitenuurtjes , gesprekken met dokters & psychologe ,… In tegenstelling tot vroeger liet ik mezelf eindelijk toe te genezen … Constand liep ik met gedachten die mij dingen op een heel andere manier deed aanpakken , ik zocht ook meer en meer naar een postitievere uitweg . 

Eindelijk , k was meer ondere de gewone mensen😉 Door alles te ondergaan ben ik tot besef gekomen dat ik geen CVS heb , van de rest ben ik zelf ook nog niet echt zeker van ! Een depressie lag aan de hoofdzaak van mijn probleem , en hoe meer de tijd liep ,hoe meer het opviel dat de pijnklachten wegbleven . Ik had enorme eetlust , alles erop en eraan ! Een nieuw lichaam sé ! Daarvoor heb ik het gedaan …

Heel bizar ook hoe dokters soms te werk gaan . Ik heb een hekel aan oppervlakkige dokters ! Te weinig wordt er nog naar de mens gekeken ! 

Na jaren druggebruik ( niet heel overvloedig en zeker niet overdadig) en het doorleven van een relatie waarin ik mezelf beetje bij beetje kwijtgeraakte wou mijn lichaam gewoon niet meer verder !  De reden waarom ik hier nu heel eerlijk in ben is omdat ik er zeker van ben dat een groot deel van de bevolking juist hetzelfde kan gediagnosteerd worden ! Ok ik ben bij één van de gelukkigen die het licht heeft gezien , das waar ! Maar de regering móet hier echt een werkpunt van maken !!!!!

Ach ja , t zal allemaal weer geld kosten ! Maar als iedereen een preventief psychologisch onderzoek opgelegd krijgt zoals het gratis borstonderzoek ) zal er heel wat minder ziektenverzuim zijn en kan de maatschappij op gang komen . Gedaan met de welvaartsziektes ! Mensen hebben begeleiding nodig en niet iedereen kan ergens terecht ,… Zo een screenings is (mss een beetje drastisch uitgedrukt maar toch ) van levensbelang ! Anders denk ík da we binnen een paar jaar in zware criminaliteit draaien … Hier kwam ook bij mij het besef dat het éérst in het hoofd goed moet zitten eer het lichaam meewil . Nooit gedacht dat het zo belangrijk was …

Nu zitten we 4 weken ver en nu is het aan mij ! Volgende week bij de dokter en die gaat beslissen hoeveel dagen ik mag verder gaan in dagtherapie … Ik heb zeker nog een lange weg te gaan , maar ik ben er volledig klaar voor !!!

XXX

One thought on “Vals ziektebeeld

Geef een reactie

