Shaken en beven …. Hopen op een ander leven

7 dagen zit ik “hier ” nu binnen … De eerste dagen waren echte een hel !

Gesprekken , veranderingen , aanpassingen … Jaja ok t moet dan maar hé want dít is mijn laatste kans , de allerlaatste kans !

‘T is zeker nie van moeten geweest maar eerder uit zelfbescherming , anders was ik er niet geweest ! En zo een toekomst had ik niet voor ogen voor mij en mijn dochter dus ik was vastberaden om door te zetten , deze keer wel !

7 dagen “clean ” van wiet en antidepressieva , best wel een helse rit hoor ! 7 dagen shaken en beven om alles uit mijn lijf te krijgen k heb afgezien , alleen maar ik moest het doen ! Ergens in mij kwam er een behoefte om mezelf ‘schoon ‘ te maken , waarom.weet ik nu nog niet maar het heeft mijn leven geret !

Nog nooit van mij. Leven had ik een gevoel van doorzetting gehad maar deze keer wel . Ik had er inderdaad mijn leven voor over ! Alles of niks , laatste kans … Spookte constant door mijn hoofd , gelukkig !

Hoe ik het gedaan heb weet ik nog niet , ik ging gewoon forward zonder besef . Blijkbaar moeten ze je eerst is goe breken voor ze je terug kunnen opbouwen . 7dagen lang kreeg ik meerdere “afkick ” aanvallen per dag , niet echt aangenaam om mee te maken . Mijn benen leken lood waar er constant een zware druk op lag , mijn lichaam wisselde af met ijskoude rillingen en vlagen van warmte . De ene avond ging het evenwicht in mijn lichaam zijn eigen weg en de andere avond was alles perfect ! Huilbuien werden stilaan vervangen door emoties die ik al jaren verloren was … Bizar en boeiend te gelijk !

Na een dikke week had ik het gevoel er een beetje bovenop te komen en had een hele andere kijk op alles , heel blij dat ik had doorgezet o zó blij ! Ik denk dat alle emoties van de afgelopen 10 jaar op een week tijd door mijn hoofd en lichaam zijn gekropen , k ben mezelf dikwijls tegengekomen …

Eindelijk was mijn hoofd en lichaam vrij en waren de meeste zorgen eruit gekropen . Ik ondekte terug kleine emoties die ik in jaren niet meer had gevoeld , soms had ik echt een gelukkig gevoel ! Doet mij ook wel stilstaan dat ik mij een hele tijd ook niet meer gelukkig gevoeld heb . Zelf van het lezen van een boekje (wat ik in jaren niet gedaan had omdat ik me er niet op,concentreren ) deed me deugd en deed mij keer op keer beseffen dat ik nóg harder moest werken om al mijn puzzelstukjes terug de juiste plek te geven en het ging mij precies nog lukken ook 👍

2 thoughts on “Shaken en beven …. Hopen op een ander leven

  1. Yes, you can !!!!!!
    Ik heb je zien worstelen en je bent hier weggegaan in schoonheid !
    Ook sterk van jou dat je er over durft getuigen.
    Lieve groetjes,
    Marie-Christine

    Like

Geef een reactie

