pijnpatiënten als 1 blok !

Een weekje voorbij ,… Scuzie , ff mijn zin in bloggen verloren ! Alles komt weer op zijn pootjes, hoop ik ! 

1juli ist vandat ! Werkendag , 16h per week , voor sommigen peanuts voor mij een hele opgave … De tijd van doen wat ik wil is gedaan , nu is het doen wat ik kan . Ik hoop echt ten zeerste dat het gaat lukken maar elke dag slaan de twijfels toe . Ik ben helemaal nog niet gerecupereerd , dat heb ik gemerkt door 2x naar de kiné te gaan .

Mijn moral zakt diep in mijn schoenen als ik terug elke vezel in mijn lichaam voel . Je moet eerst afzien om terug beter te worden , das waar maar op deze moment geloof ik toch niet in de waarheid . Kiné laat mijn lichaam toe mij weer te laten weten dat het er is en dat het mij veel pijn gaat doen , steeds weer vraag ik mij af of ik ooit wel nog ga kunnen functioneren ? Dit is de eerste keer in 35 jaar dat mijn lichaam de bovenhand neemt op mijn verstand en duidelijk laat voelen dat het niet meer mee kan en een grondige verandering wil . 

Ik ga mijn activiteiten moeten doseren vanaf nu . Ik ga moeten openstaan , begrijpen , willen , kunnen , doen en blijven doen hetgeen mij wordt opgelegd …. Ik ga moeten mijn ziekte leren te begrijpen , maar hoe ? Elke dag je wakker wordt en je voelt elke vezel die je hebt dan is je dag al slecht gestart , je hebt pijntjes en je hebt pijntjes . . .

Ergens zegt iets in mij dat dit het einde nog niet is , er komen regelmatig klachten bij en mijn lichaam blijft roepen dat er iets niet klopt . Voor diegende die naar DYNAMO kijken ( de goochelaar) vorige week zag ik een aflevering waarbij hij een boek kaarten had , hij vroeg iemand het boek van tafel te tillen maar dat bleek bizar genoeg onmogelijk ! Wel zo beschrijf ik mijn lichaam nu , hoewel je verstand wel wil blokkeert  je lichaam alle mogelijkheden te functioneren ! Hebben wij dan ook een goochelaar in ons brein die ons onbewust stuurt ? 

Op het hele proces dat ik nu al heb afgelegd , blijf je elke dag met vragen zitten die je de muren doen opkruipen waardoor je lichaam geen rust kán vinden . Stel ik ben aan het werk en het lukt echt niet ? ( tenslotte mocht ik ook nog niet gaan werken maar het is dat of geen inkomen ) ga ik dan weer geschorst worden ? Begint alles dan terug opnieuw ? Gaan ze mij weer niet geloven en vliegen de jaren weer voorbij ? 

T is veel dat we in korte tijd moeten ombouwen om er weer bij te horen  ! Fysieke /mentale/sociale en emationele energie zijn we allemaal zo goed als kwijt , je moet een verdomd goeie achterban hebben om dit allemaal terug op effen te krijgen !!!!  En dan mag er weer niks mislopen .

Ik weet dat er enorm veel pijnpatiënten zijn maar waarom maken ze is niet 1blok ? Komaan mensen het gaat niet alleen om ons , maar ook om wie erachter komt . Het wordt hoogtijd dat de pijn verholpen wordt …

Geef een reactie

