We hebben tijd …,maar niet voor altijd !

goeiemoregeuuuh ! Ff een korte update van hoe de situatie verder gaat ! K moet zeggen bravo , voor de mutuel … 👏 als die mannen vuur aan hun schenen voelen kan het allemaal precies vré rap gaan . 

Dus bij deze kan ik zeggen dat ik eindelijk mijn loonachterstal op onze rekening heb zien verschijnen , let wel ZIEN verschijnen … Vermits onze putje (eigenlijk niet echt door ons gegraven) al redelijk onder de grens zat en we een negatief saldo hadden kunnen we nog steeds aan geen centen aan . Dus zitten we nog steeds vanaf eind april zonder leefgeld ! 

Wanneer gaat een mens nu eens als een individueel persoon persoon gezien worden ? Daar ben ik dan weer om te ijveren voor een deftig sociaal vangnet … https://petitie.be/petitie/erkenning-van-onbekende-chronische-ziekten

De regering kan niet blijven handelen zoals ze bezig zijn  , allé versta mij niet verkeerd die mensen hebben heel het land op schouders en wij kijken constand oogoplettend toe … Maar toch … Deze week ben ik voor de eerste keer naar de kiné geweest en diene mens begon zijn gesprek met te zeggen :” ik ga beginnen met tijdens ons proces naar de oorsprong van u situatie te komen ” . Kijk , wij ( chronische patiënten ) zitten allemaal met “iets “dat heel diep geworteld zit , bij sommige kan dat gaan over een jeugdtrauma dat ze onbewust hebben verdrongen . Zo een situaties kunnen je leven tekenen en in ons geval , lichtjes laten uitdoven … 

Wanneer wordt dit tegenwoordig nog gedaan ? Verder kijken dan het probleem zelf en zoeken waar de oorsprong begonnen is ? Daar kom ik dus tot bij mijn punt van vandaag , je kunt niet elke mens/gezin hetzelfde behandelen ! Er moet op korte termijn gekeken worden wat de impact op de thuissituatie kan worden !!!! 

Het blijft mij onverstaanbaar dat dit niet gedaan wordt , voor ons overheersen soms de financiële kosten boven de ziekte , maar als ze ons dan zonder loon zetten … Zo gaat inderdaad de bevolking binnen 10 jaar allemaal depri rondlopen met psychische problemen en verdoken in de armoede juist omdat ze onterecht op droog zaad gezet worden en buiten hun wil een leven moeten aangaan waar ze niet voor gekozen hebben . .. dat is toch iets dat we moeten tegengaan ! Hetzelfde met de beoordelingen van de mutualiteiten : wij zijn niet hetzelfde als iemand die arbeidsongeschikt is maar worden wel op de zelfde manier “berecht” terwijl de psychische/fysische klachten duidelijk hetzelde zijn …

Klachten zijn klachten , griep is griep , kanker is kanker ,… Op elk land van deze wereld zijn de symptonen van benaamde ziekten hetzefde waarom verschillen de denkwijzes dan zo ? Of de wetgevingen ? 

Op een leven zou geen wet mogen bestaan !

Geef een reactie

