Chronisch ziek = werkwoord

Soms denk ik , hoeveel shit kan een mens slikken in zijn leven ? Jaren worden we geleefd door een rode draad die met de tijd verward is geraakt in zijn eigen knopen , als je vlug genoeg bent kan je in één lijn door anders wordt je gevormd en gekneed in  één of ander profiel dat voor jou beschikbaar is . Met zin of tegenzin …

Om mijn verhaal verder te gaan … De arbeidsgeneesheer is terug gekomen op zijn beslissing en ik mag terug beginnen werken , jiha ! Maar daarmee is allemaal nog niet gedaan . Dat de werking tussen de vakbonden en de mutualiteiten niet is wat het moet zijn dat had ik al redelijk duidelijk gemaakt . Maar je moet doorzetten als chronische patiënt , dat heb ik wel geleerd .

Ik mag dus progressief aan het werk , fijn ! Ik wacht al bang af , mag ik eigenlijk niet doen maar het is sterker dan mezelf , tot ik een tijdje verder ben . Je zit met vragen : ” Ga ik het fysiek aankunnen ? Ga ik terug full time aan de slag kunnen ? Ga ik niet terug ziek vallen ? Ga ik mezelf weer niet dwingen vol te houden en binnen 5 jaar terug in hetzelfde scenario zitten ? … Het zijn allemaal dingen die mij bezig houden en ik moet zeggen dat het heel vermoeiend is om zo door het leven te gaan . Je kunt het onmogelijk eens van je afzetten omdat je er dagelijks mee geconfronteerd wordt . Bij Chronisch zieken is elk scenario ééntje voor het leven en toch lijken wij de meest afgestoten soort van onze maatschappij .

Soit , van de arbeidsgeneesheer ben ik nu ff vanaf tot in september . Dan gaat hij verder oordelen of ik aan mijn huidig tempo kan verder werken of ik terug full time aan de slag gaat of ik kan altijd nog een geschorst worden wegens onvoldoende bewijzen . Zelfs al zijn we dan even gerust heb je toch nog de stress van naar de dokters te lopen om te zien dat ze je toch nog blijven geloven op gebied van cvs , fibro,…  Ziek zijn is een werkwoord voor ons !

Wegens mijn schorsing die 2 maand heeft geduurd zijn wij achter geraakt met de hypotheek . Ondertussen al een advokaat genomen om mijn man zijn centen terug te krijgen … Een tijdje geleden waren wij al een gaan aankloppen bij de sociale dienst voor financiële ondersteuning , we hadden het bewijs van mijn schorsing en mijn man kon zijn berekende ontslagpremie voorleggen . Gezien wij bij de bank over onze limiet gegaan zijn wordt elke storting direct ingehouden , dat gebeurd automatisch van de bank uit dat heb je niet in handen . De mutualiteit heeft vorige vrijdag wel direct , waarvoor mijn oprechte dank , mijn achterstallig loon van 22 april tem 31 mei uitbetaald . 1000 euro … peanuts als je ziet wat onze achterstal is ! vermits het negatieve saldo is de storting fijn geweest maar helaas , weer niet voor ons ! Dus samengevat Vanaf 22 april tot nu kunnen wij aan geen enkele cent aan .

Nu komen we bij het punt OCMW , k moet zeggen dat ook hun werking met de tijd daalt in mijn achting !! Ruim 2 weken geleden zijn we voor de eerste x gaan aankloppen . Super voorbereid met een heel dossier naar daar gegaan van zowel mij als mijn man . We gingen financiële hulp vragen , gezien mijn man een aanzienlijk bedrag ontslagvergoeding tegoed had en dit ook kon voorleggen dachten we dat dit een goede optie was voor ons … We waren nog geen 2 zinnen ver en ik wist al hoelaat het was , ik wil niemand beledigen maar … Instanties moeten echt is stoppen met al die inleidingsrondes voor we aan het echte werk kunnen beginnen ! Iedereen heeft ne pas , de bedrijven hebben een pc of e-mail adres dus leer er eens mee werken of leer om samen te werken en gebruik te maken van de nieuwe technologie . En zeer belangrijk CENTRALISEER alles !Ja sorry voor mijn gemelk maar ’t kan allemaal veel simpeler . Veel verder dan gegevens inputten en de mededeling ” ik zal jullie geval vrijdag voorleggen aan mijn collega’s  zijn we niet geraakt

Trouwens nog zo iets , ik vind ook dat elke sociale dienst best met 2 personen begeleid . Waarom zitten die altijd alleen , op je vragen mogen ze toch niet alleen beslissen .. Misschien dat 2 breinen meer produceren dan 1 , t zou in ieder geval proffesioneler overkomen ..

Nu blijkt dat ze ons niet willen helpen omdat we mijn storting van 1000 euro hebben gekregen en mijn man had half april al eens 2000 euro gekregen … Wij legden nogmaals onze financiële toestand uit dat door de schorsing en de late uitbetaling van mijn man onze limiet serieus was overschreden en dat die stortingen rechtstreeks voor de bank waren . Om het dus nog simpeler uit te leggen : wij hebben al 2 maand geen leefloon en toch wil het ocmw ons niet helpen …

Ik ben benieuwd wat mevrouw De Block hiervan vind , als ze dit logisch vind dan mag ze van mij gerust aftreden ( no offence ma trop is teveel )

We wachten dus weer bang af wat het volgende gaat zijn … keep u posted !

en lieve mensen aub blaas mijn blog zoveel mogelijk nieuw leven in xx lins xxx

Geef een reactie

