De aanhouder wint ! Maar het eind is nog niet in zicht

Een beetje later dan verwacht maar ‘k had een goe excuus 😀

Gisteren dus op controle , ’t zweet brak mij meermaals uit in de wachtkamer maar gelukkig was het snel mijn beurt … Daar stond hij dan , mijn dikke vriend … In mijn hoofd was mijn hersenpan al lichtjes aan ‘ t borrelen over wat ik zou zeggen als ik geschorst bleef . De deur ging nog niet open of ik merkte een volledige andere dokter dan de vorige keer ( t was wel dezelfde hé) 

Goeiemorgen mevrouw Bijl , ik heb dossier nog een grondig bekeken en ik ben tot het besluit gekomen dat een progressieve tewerkstelling in u geval van toepassing is . Ik heb u geval voorgelegd aan mijn collega’s en ze waren allemaal van hetzelfde besluit dat ik geen fout tref . Ik ben namelijk verplicht attesten van een arts te hebben anders kan ik dit niet verantwoorden in Brussel .” Ok , daar kan ik hem in volgen maar ik had wel degelijk attesten . De laatste van de dienst genetica is 4dagen na mijn schorsing gekomen . Mijn artsten hebben dit duidelijk vermeld dat er overal lange wachttijden waren . 4 dagen kon hij niet wachten  , 2 maand loon tegenhouden kon hij met gemak. 

Hierdoor is mijn gezin en ik in serieuze problemen gekomen . Ik zal het maar nie vertellen zeker ?! Hypotheek , renovatielening , auto , gsm , water , elektriciteit , school , eten , … Noem maar op 2 maand is er niks kunnen afgaan , daar moet toch ook rekening mee gehouden worden hé mevrouw De Block . Mijn man heeft van april tot nu niks van loon getrokken wegens een werkgever die niet betaald en dan dat van mij er nog bij . Wij moeten daartegen toch kunnen beschermd worden ?

Gezien mijn volledig dossier met al mijn uitslagen vind ik dit nu nog steeds geen terechte beslissing geweest . Hier moét de regering verandering in brengen ! Wij zijn al bij de zwakkere van de maatschappij , hebben een welvaarstziekte . Maar worden steeds dieper geduwd .

Ofwel kunnen we proggresief aan de slag ofwel moeten we een andere job zoeken . Gezien ons basislijden zijn we bijna verplicht van part-time te gaan werken . Waarom moeten wij eigenlijk verplicht loon ophoesten omdat wij een chronische ziekte hebben ? Hierin moet de regering tegemoetkomen . We zouden toch deels via de vakbond kunnen betaald worden ? Dat bespaard heel wat papierwerk en over en weer geloop . En het belangrijkste voor ons als patiënt : we hoeven al die emotionele en psychologische gevolgen er niet meer bij te nemen wat ons leven draagbaarder zal maken ! 

Ik vind deze stelling toch iets belangrijker dan bepaalde instanties die té koppig zijn om toe te geven dat cvs , lyme, fybro , … Wel degelijk de kop opsteken en onze bevolking kapot aan het maken is ! Binnen 10 jaar maken we mekaar kapot uit armoede of onmacht …

Geef een reactie

