Betalen om nog meer terug te geven …

Ik heb het heel moeilijk met het zorgsysteem in belgië … Het laatste jaar heb ik in spoedtempo kunnen ontdekken dat er heel wat mis is in ons belgenlandje . Staan we niet allemaal achter een betere wereld , zonder mensen die gezond kunnen meedraaien kijk ik toe op een wereld die jaar na jaar meer frustraties begint te tonen , we lijken wel de lava in een vulkaan . Klaar om uit te bartsten ! 

Ik heb geen probleem met wetten en regels , als ze correct zijn … Heel dat gedoe van eerst te betalen en dan al die briefjes binnendoen om daarna terug te trekken . Wat is in godsnaam het nut van da ?  Voor ons is dat in iedergeval een dikke hel ! 

Gedurende de periode dat ik thuis zat kwamen er kleine klachten de kop op steken , t geen waar ik de meeste problemen mee heb is mijn geheugen … T is als een zeef die de bodem is verloren , echt ! Op één of andere manier is heeft mijn korte termijn geheugen een pakt met mijn lichaam gesloten om niet meer te werken … In het begin stond ik er niet echt bij stil , tot ik met een open gasvuur eens in slaap was gevallen … Nu … Nu is het ongelofelijk irritant dat je net uitgesproken woorden niet meer in je hoofd kunt herhalen , ik voel me net een idioot !

Dus als wij ons bovenop alles ook nog eens die hele rompslomp moeten aantrekken … Er is geen enkele insantie op elkaar afgestemd als het over niet erkende chronische ziekten gaat . Je kan rekenen op sociale tarieven maar eer je aan de juiste persoon geraakt , wij lopen enorm veel ondersteuning mis omdat we niet weten waar we recht op hebben . En zolang je niet vraagt komen ze het ook niet geven … Neem nu , kindergeld . Ik ben al ff thuis en vorige week viel eindelijk mijne euro dat ik wel eens recht zou kunnen hebben op verhoogd kindergeld . Dus ik een mail gesturrd en ja hoor ! Breng je papieren maar binnen je hebt er recht op vanaf april … En wanneer gingen ze mij dat komen zeggen ?????  En zo zullen er nog heel veel dingen zijn die we rateren ….

Oké wij hebben “iets” waar je niet vanaf geraakt , maar daarom hebben we niet meer tijd  … Al die opeenstapelingen van papieren , onbegrip , afwijzingen , lonen die afgenomen of gehalveerd worden ,…Deze maken ons kapot en steeds moeilijk integreerbaar  in de maatschappij . En dat net terwijl onze kosten juist oplopen naar gelang we thuis zitten zonder hulp ! 

Ik betaal elk jaar mijn ziekteverzekering , heb leningen lopen bij de banken , doe aan pensioensparen , … Deze week heb ik net de herberekening van onze belastingen gehad …. Net omdat ik ziek ben komt dat voor ons neer op €1500 MINDER dan vorig jaar ! Ge kunt er u nie boos om maken , maar dan vragen ze zich af vanwaar die armoede dan ineens komt ??

Welvaartsziekten , iedereen wordt er beter van … Behalve wij … De politieke leegzuig van de maatschappij mag gaan stoppen . 

Jullie nemen ons al alles af , om dan met de eindrekening nog is te gaan aftrekken … IK zie de bedoeling niet … Ze zouden toch wel is moeten brainstormen over die rijkentax , dat zou al iets helpen . Waarom de zwakste bevolkingsgroep nog zwakker maken , … reverse ! En rap ! 

Geef een reactie

