kinderarmoede de echte oorzaak ?

Ongeveer 11% van de Vlaamse bevolking bevindt zich onder de armoederisicodrempel. Dit cijfer is al een tiental jaren stabiel. Daartegenover stellen we sinds 2005 een toename van kinderarmoede vast. Op 8 jaar tijd is de kansarmoede-index van Kind en Gezin bijna verdubbeld. 

Vlaanderen heeft zich in het kader van de Europese EU2020 groeistrategie in het Pact 2020 tot doel gesteld het aantal personen in armoede in Vlaanderen tegen 2020 met 30 % te verminderen en het aantal kinderen dat in armoede geboren wordt, te halveren…

Mooie woorden van een politiek persoon . Ik hoop ook ten zeerste dat dit zal lukken  , maar ik hoop ook ten zeerste dat de partijen eens een grondige analyse gaan doen van waar de basis van deze armoede ligt ! Werk is samen mensen , t gaat jullie allemaal om een betere wereld maar het wordt zo complex gemaakt dat jullie er zelf soms niet meer aan uit kunnen . Ik weet niet veel van politiek maar ik stel mij toch een paar vragen ..

Tuurlijk neemt de kinderarmoede toe , de ouders krijgen het ook steeds lastiger ! Het parket waar ik nu inzit dat wens ik niemand toe …. Dit is de reden waarom ik mijn blog en mijn petitie begonnen ben !

Na al de testen en uitslagen was het dus even wachten tot ik naar de genetische dienst kon … In tussen tijd al 2 keer op controle geweest bij de arbeidsgeneesheren van het werk en de mutualiteit . 

Ik wil wel ff vermelden dat ik steeds op,de steun kon rekenen van mijn werk ! Op regelmatige basis had ik contact met de preventieadviseur en coach die mijn situatie met begrip opvolgde , dat is een heel belangrijk steunpunt geweest voor mij !  De preventieadviseur van het werk ( een onafhankelijk bureau )die ik de eerste x had vertelde mij uitgebreid de verschillende opties die ik had als ik terug een werkhervatting wou aangaan 

Ik ben wel altijd tegen iedereen eerlijk geweest , het is belangrijk eerlijk te zijn . Eerlijk moeten zijn over jezelf Is iets dat je moet leren , ik moest er mij toe dwingen . Ik ben altijd van het principe geweest mijn uiterste best te doen koken , wassen plassen , werken . In deze tijd moet je meedraaien als chronisch zieke of je verzuipt , zo simpel is het ! Maar ik ben nu op een moment in mijn leven gekomen waarin mijn verdere leven een belangrijk punt is . Als twintiger ontdek je , experimenteer je , zoek je de weg die je wilt belopen …

Nu ben ik 35 en heb ik een gezin , een gezin die ondanks de vele (lees: VEEL) tegenslagen toch achter mij blijft staan ! T is moeilijk te vatten hoor ,ik ben veel ziek ! Van een samenhangend gezin kon je op momenten niet echt spreken … Emotionele , financiële tegenslagen … Jarenlang zonder één hoogtepuntje , daarvoor,moet je sterk zijn ! En daarom na jaren in ontkenning en zoveel mogelijk blijven gaan . (Soms denk je gewoon dat iedereen zijn lichaam zo aanvoeld … ) had ik beslist om mezelf is op de eerste plaats te zetten . Allé , ik mag niet liegen , moest ik mijn man niet gehad hebben zou ik er nog jaren over gedaan hebben eer ik de stap zou gezet hebben om naar een dokter te gaan .

Mezelf op de eerste plaats , da ging ik doen vanaf nu … 

Geef een reactie

