revolution is not an apple that falls when it is ripe , we have to make it fall

Diagnose : CVS , FYBROMEALGIE , EHLERS DANLOS …

De diagnose die heel mijn wereld op zijn kop zette !
Maanden uitgeput in mijn bed liggen , hoofdpijnen , spierpijnen , emotionele dalen en pieken ,… en nergens is een oplossing voor . Waarom heb ik het verdiend om “weg te rotten ” in de maatschappij ?
Ik ben lindsey , 35 jaar en moeder van een dochter van 8 .
Energiek en niet te stuitten zo zouden velen mij omschrijven die mij vroeger kende !
Sinds een jaar ben ik belast met een aantal chronische ziekten die mij voor een periode aan mijn bed gekluisterd hebben . Dit was een volledige ommekeer van hoe ik vroeger was …
Alle mogelijke instanties die ik heb proberen contacteren draaien maar wat rond de pot , niemand is ervoor opgeleid om chronische patiënten te begeleiden zodat ze toch bij de juiste instanties terecht komen.Dit is voor ons van levensbelang !
Een chronische (on)erkende ziekte begint meer op een welvaartsziekte te lijken , iedereen probeert munt uit ons te slaan maar wij worden er zeker niet beter van .
Arbeidsongeschikten en /of chronische zieken worden vaak hetzelfde ziektebeeld aangemeten , terwijl we een duidelijk verschillend fysiek en geestelijke toestand hebben . We worden gedwongen om naar beneden van de ladder te kruipen . Like a genie in a bottle …
Nergens is er bescherming voor ons , nergens een sociaal vangnet ! Wij moeten maar mee tegen een onnatuurlijk ritme …
En daar wil én moet ik verandering inbrengen , ik heb mijn dochter een mooie toekomst beloofd …
Met mijn blog hoop ik aandacht te krijgen voor (on)erkende chronische zieken en de weg die we moeten afleggen om geholpen te worden !
lins x
Geef een reactie

